אל תחכו שיהיה מאוחר מידי!

אנחנו יודעים שחתימה על מסמך כמו ייפוי כוח מתמשך עלולה לעורר התנגדויות רגשיות. אף אחד לא רוצה לדמיין את עצמו מגיע למצב שבו לא יוכל לקבל החלטות על חייו, למצב שבו לא יוכל להיות הסמכות לקבלת ההחלטות הבסיסיות ביותר ובוודאי שלא תוכלו להחליט לגבי הנקודות הקריטיות ביותר בחייכם.

אבל אתם גם לא רוצים להגיע למצב שזה מאוחר מידי.

חתימה על ייפוי כח מתמשך יכולה להציל אתכם ולמנוע קטסטרופה לכם ולבני משפחתכם. אם תצליחו להתגבר על החששות ותצליחו להתמודד עם הדילמות הרגשיות שלכם, תוכלו להבין שחתימה על מסמך כזה יהיה הצעד המושכל ביותר עוברכם.

למה?

תארו לעצמכם מצב בו אתם נמצאים במצב סיעודי, חס וחלילה, וכבר לא יכולים לקבל החלטות על חייכם. מי יקבל אותן? והאם הוא ידע לקבל בהכרח את ההחלטות שאתם הייתם מקבלים בעצמכם? לא פעם אני שומע מאנשים כמה הם מצטערים וכואבים שההורים שלהם לא עשו ייפוי כוח מתמשך בזמן, מכיוון שזה היה יכול להשאיר אותם בחיים. כן כן, עד כדי כך.

אף משפחה לא מתכוננת למצב בו אחד ההורים יהיה במצב בו לא יוכל להחליט. כשמצב כזה קורה, מרבית האנשים לא יודעים כיצד לפעול (האמת שגם לא יכולים לפעול ללא מינוי בית משפט, תהליך ארוך ומייגע). זהו מצב סבוך שבו כל אחד מבני המשפחה רוצה לפעול בדרך שבה הוא מאמין והמצב הזה עלול לגרום גם לפגיעה רפואית וגם לפגיעה במרקם המשפחתי. דמיינו לעצמכם שאחד האחים היה מעוניין להעביר אתכם לטיפול רפואי צמוד במקום המיועד לכך ואילו אח אחר היה מעדיף שתישארו בבית בהשגחת מטפל צמוד. מה אתם מעדיפים? והאם יש טיפולים שאתם לא מעוניינים בהם? יש מרקם חברתי שחשוב לכם לשמור עליו? יש הוצאות כספיות או סיוע למשפחתכם שאתם מעוניינים להמשיך אותם? עכשיו כבר מאוחר מידי לענות על השאלות האלו.

ולשאלות הללו מצטרפות אין סוף שאלות וסיבוכים העלולים לקרות ברגע שהמשפחה נכנסת למצב אותו הם לא מכירים ולא יודעים כיצד לפעול בו.

הדבר עלול להיות מסובך עוד יותר במידה ומתמנה אפוטרופוס חיצוני שיקבל בעצמו את ההחלטות ולא ייתן לבני משפחתכם להתערב בהחלטות שהכי קרובות אליהן.

כשאתם לא חותמים על מסמך של ייפוי כוח מתמשך, המרקם המשפחתי עלול להיפגע, כאמור.

הנושא הכלכלי עלול להוות מוקש בפני משפחתכם כשאתם לא מסדירים את הנושא, כל אחד מהילדים יכול לרצות להיות האחראי שיקבל את ההחלטות הכלכליות, ומרגע שאין הסכמה בין האחים ובני המשפחה – המדרון תלול ועלול להוביל לריב משפחתי ולנתק.

היריעה קצרה מלשתף אתכם באין ספור סיפורים ומקרים, בהם חתימה על ייפוי כוח מתמשך יכלה לפתור בעיות בריאותיות ומשפחתיות ולמנוע קטסטרופה שפוגעת במשפחות והורסת אותן.

אם עד היום נמנעתם מחתימה על מסמך זה, תזכרו שוב שהלא נעים היום – יכול להפוך להרבה יותר לא נעים בעתיד, בלשון המעטה.